Fundacja im. doktora Piotra Janaszka PODAJ DALEJ

Media i kampanie

Aktywnie działamy w mediach tradycyjnych i Internecie, aby promować aktywność osób z niepełnosprawnością, a także przestrzeń dostępną dla wszystkich. W 2018 roku 10 razy (w 2017 roku – 8 razy) gościliśmy na antenie telewizji ogólnopolskiej i regionalnej, m.in. w TVN24, Polsat. W 2019 roku pojawiliśmy się 12 razy na antenie telewizji, m.in. w TVP 2, TVP3.

O Fundacji, w 2018 roku opowiadaliśmy m.in. na antenie Radia Poznań i RMF MAXXX. W 2019 roku gościliśmy na antenie Radia Poznań, Radia Gdańsk, Radia Rzeszów, a także kilka razy w radiowej Trójce.

W roku 2018 ukazało się w drukowanej prasie ogólnopolskiej 12 materiałów na temat Fundacji PODAJ DALEJ (to o 7 więcej niż rok wcześniej), m.in. w magazynie psychologicznym „Charaktery” oraz w  poradniku „Pani Domu”. W 2019 roku nasze materiały ukazały się 13 razy, głównie w miesięczniku Filantrop i Nasze Sprawy.

Zintensyfikowaliśmy działania w Internecie. W 2018 roku w sieci pojawiliśmy się 3224 razy (w 2017 roku tylko ponad 120 razy!) – portale 726, Twitter 341, Facebook 1611, Instagram 536, gogle+ 1, blogi 4 i na forach 5 razy. W 2019 roku byliśmy w Internecie 2201 razy (portale 431, Twitter 75, Facebook 1375, Instagram 317 i na forach 3 razy). Dane uzyskaliśmy dzięki SentiOne.

Kampanie społeczne

Osoby z niepełnosprawnością nie chcą być postrzegane przez pryzmat swoich ograniczeń, wózka, czy wyglądu dlatego od 2014 roku realizujemy kampanie społeczne! Wydobywamy piękno, pokazujemy energię i motywację ludzi, których ciało ma wiele ograniczeń, a mimo to mierzą wysoko, spełniają marzenia i pokazują innym, że wszystko jest możliwe!

W 2018 roku w piątej odsłonie kampanii Piękno jest w nas udział wzięło dziewięć wspaniałych kobiet. Stanęły przed obiektywem aparatu wspólnie ze swoimi dziećmi, które uwielbiają grać w koszykówkę i mają mnóstwo energii. I nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego, gdyby nie fakt, że wszystkie maluchy poruszają się na wózkach inwalidzkich.

Wystawa fotografii wykonanych przez Marikę Sypniewską miała charakter „wędrujący”. Można ją było oglądać od marca do czerwca w 14 miejscach w przestrzeni miejskiej Konina (CH Ferio, Koniński Kongres Kobiet, Młodzieżowy Domu Kultury) oraz szkołach i instytucjach kultury w całej Polsce. Rok wcześniej nasza wystawa fotografii gościła w 7 szkołach w Wielkopolsce.

Ktoś kto nie przeszedł lęku o życie swojego dziecka, mimo najszczerszych chęci nigdy nie wczuje się w naszą sytuację. I doskonale to rozumiemy! Ale jeżeli czegoś nie wiesz, to zapytaj jak wygląda takie życie! Nie oceniaj! Nie chcemy współczucia, chcemy tylko żeby ludzie byli choć trochę empatyczni wobec inności, wobec naszych Dzieci. – podkreśla Iza Chrzuszcz, mama Antosia.

W 2019 roku do udziału w kampanii Ludzie sukcesu zaprosiliśmy ośmiu mężczyzn, których łączy Fundacja PODAJ DALEJ oraz to, że pomimo niepełnosprawności żyją pełnią życia i pomagają innym. Ludzie sukcesu stanęli przed obiektywem Anity Ziarniak (Pani Anteny), a fotografie wykonano w gościnnych wnętrzach Fabryki Diamentów. Tutaj odbywały się też live’y z każdym z bohaterów kampanii na temat tego, co uznają za sukces w życiu.

Zdjęcie wykonane w Fabryce Diamentów. Pośrodku sztaluga, a na niej czarno - biały portret mężczyzny na wózku, a pod spodem tablica z tytułem "Poznaj Ludzi Sukcesu". Po prawej stronie ten sam mężczyzna, co na zdjęciu - siedzi na wózku inwalidzkim, uśmiechnięty, w koszuli w kratę. Po lewej stronie stoi uśmiechnięta blondynka w czarnym swetrze i czarnych spodniach z białymi lampasami.

Współpraca z Fundacją PODAJ DALEJ od samego początku dostarczała nam ogromnych emocji. Największy projekt, jaki podjęliśmy wspólnie „Ludzie sukcesu” był dla nas – Fabryki Diamentów niezapomnianym wydarzeniem. Niepełnosprawni wspaniali mężczyźni zasiedli na czerwonym fryzjerskim fotelu. Nasi fryzjerzy i barberzy szlifowali wygląd Człowieka Sukcesu, a ja rozmawiałam z nim o życiu po wypadku. Było to dla mnie niezwykle trudne doświadczenie. Nauczyłam się, że można z chłopakami rozmawiać normalnie, a nawet żartować. Ludzie sukcesu nauczyli nas pokory, optymizmu i szacunku.
Małgorzata Krawczyńska / właścicielka Fabryki Diamentów

W październiku 2018 oraz 2019 roku, byliśmy organizatorami Integracyjnego Przeglądu Twórczości MUZYCZNA POCZTÓWKA, którego głównym celem jest zwiększenie aktywności społecznej w tym udział w kulturze 50 osób z niepełnosprawnością z naszego regionu. Uczestnicy prezentowali swoje talenty przed prawie 400-tu osobową publicznością . W 2018 roku impreza odbyła się pod hasłem „Z muzyką przez świat”. W 2019 roku można było usłyszeć piosenki z lat osiemdziesiątych, które były motywem przewodnim Przeglądu.

W 2017 roku dołączyliśmy do ogólnopolskiej kampanii Napisz testament. Od tego czasu wspólnie z 14 (w 2019 roku z 11.) innymi organizacjami zachęcamy Polaków do pisania testamentów i porządkowania swoich spraw za życia. Przypominamy też, że w testamencie można uwzględnić wybraną organizację zostawiając w ten sposób cząstkę siebie dla przyszłych pokoleń.

W 2018 roku wzięliśmy udział w 11 spotkaniach uczestników kampanii. Rok później odbyło się 9 spotkań. 23 września 2019 roku opowiadaliśmy o pisaniu testamentów na antenie radiowej Trójki w programie „Za. A nawet przeciw”. 

W ramach kampanii został wydany informator „Napisz testament” dla wszystkich, którzy rozważają sporządzenie tego dokumentu. W przystępny sposób rozwiewa wątpliwości i odpowiada na pytania związane z ostatnią wolą.

Każdego roku realizujemy kilkumiesięczną kampanię zachęcającą podatników do przekazywania 1% podatku. Hasło kampanii w 2018 i 2019 roku brzmiało jednakowo: „Niepełnosprawność zamyka dzieci w domach! Twój 1% wspiera rehabilitację i naukę samodzielnego życia!”. W efekcie kampanii  w 2018 roku podatnicy przekazali 81487 zł, a w 2019 roku o 7276 zł więcej.

Na wykresie kolumnowym przedstawiono wpływy z 1% w latach 2016 - 2019. Dane zostały również opisane w treści Raportu.

W 2018 r. zostaliśmy zaproszeni do udziału w ogólnopolskiej kampanii ORGANIZACJE SPOŁECZNE. TO DZIAŁA. Kampania miała na celu pokazać, jak dużo jest organizacji społecznych w Polsce, jak wiele dobrych rzeczy robią, jak pozytywny wpływ mają na nasze codzienne życie. W kampanii został pokazany nasz autorski projekt “Rozwiń skrzydła”.

<< poprzedni  –  następny >>